22 Ocak 2018 Pazartesi 07:16

Bigman Çakman
  • 1
  • 3123

Bugün size hemen yanı başımızda değim yerindeyse burnumuzun dibinde bulunan bir büyüleyici güzellikten bahsetmek istiyorum

İzmit’ten 140 kilometre uzaklıkta bulunan ve aracınızla 1 saat 45 dakika da gidebileceğiniz bu tabiat harikası, büyüleyici bir güzelliğe sahip olan yerin adı GÜZELDERE ŞELALESİ.

Ben oldum olası şelaleleri çok severim.

O suyun yüksekten akan sesi beni adeta mest eder.

Saatlerce o yüksekten akan güldür güldür sesi dinleyebilirim.

Şelaleleri bu kadar çok sevmeme rağmen Düzce ilinde bulunan Güzeldere Şelalesi’ne bu zamana kadar nasıl gitmedim, adını nasıl duymadım şaştım kaldım.

Bir arkadaşımın tesadüfen konuşma içinde Güzeldere Şelalesi’nden bahsetmesi üzerine hafta sonunu iple çektim.

Ve tabi yine yanıma Nazlıcan’ı ve eşim Suna’yı da alarak bu büyüleyici manzarayı görmek için yola koyulduk.

Açıkça söylemem gerekirse Güzeldere Şelalesi’ne giderken içimde hep bir kuşku vardı.

Sanki alalede bir şelale görecek gibi bir hisse kapılmıştım.

Öyle ya bu kadar güzel bir şelale ise NEDEN ve NİÇİN adı çok duyulmamıştı.

1 Saat 45 dakikalık yol çabucak bitti.

Ve Güzeldere Şelalesi Mesire yeri ya da diğer adıyla Tabiat Parkı alanına geldik.

Düzce Gölyaka ilçe belediyesi burayı inanılmaz güzel düzenlemiş.

Hem de beklediğimden çok daha güzel yapmış burayı belediye.

Hatta şimdilik 3 tane ağaç bungolov bile var.

10.- TL vererek otoparka girip aracımızı park ettik.

Güzel bir kafe ve restaurantta var içeride.

Etraf temiz ve bakımlı.

Hatta meydana birde çok yüksek adına Seyr-ü Sefa adı verilen bir gözetleme kulesi yapılacak ve bu yapılacak gözetleme kulesi ile Düzce merkez bile seyredilebilecekmiş.

Ben ise şelaleyi görmek için sabırsızlanıyordum.

Günlerden Cumartesi olduğu için çok tehnaydı.

Bizimle beraber on ya da onbeş kişi kadardık.

Yani ne bir kalabalık ne bir kargaşa vardı.

Ve başladık merdivenlerden şelaleye doğru inmeye.

Taştan yapılmış, çevresi demir korkuluklarla çevrili merdivenlerden inerken dev kayın ağaçlarının arasından gelen suyun sesini duymaya başladık.

Ve on dakikalık zevkli bir inişten sonra şelaleye ulaştık.

İnanılmaz güzel bir şelale duruyordu karşıma.

Denizden 630 metre yükseklikte bulunan bu şelale 135 metre yükseklikten gürül gürül akıyordu.

Manzara büyüleyiciydi.

Tabi hemen başladık fotoğraf çekmeye.

Neresinden çekerseniz çekin inanılmaz güzel bir manzara vardı karşınızda.

Ayaklarınızın altında dökülmüş ararmış yapraklar, yanınızda dev ve asırlık kayın ağaçları ve karşınızda Güzeldere Şelalesi.

Kendinizi kaybediyorsunuz.

Açıkçası bu kadar güzel bir şelale ne bekliyor ne de tahmin ediyordum.

Kaç adet fotoğraf çektim kaç dakika fotoğraf çektim anlayamadım.

Ben çekiyorum, kızım Nazlıcan çekiyor, eşim Suna çekiyordu fotoğraf.

Her bir tarafı ayrı güzellikte olan şelalenin karşısından ancak karnımız acıktığında ayrılabildik.

Ve başladık yorucu ama çok zevkli olan merdivenlerden tırmanmaya ve yukarı çıkmaya.

Sürekli mola veriyorduk çıkarken.

Ama yorulduğumuzdan değil her santimetresinden her metresinden fotoğraf çekmek için duruyorduk.

Güzeldere Şelalesi ülkemizin en yüksekten dökülen şelalesiymiş.

Gölyaka ilçesine 14 kilometre uzaklıkta olan şelaleye Gölyaka, Hacıyakup, Hamüstü- Güzeldere köyleri üzerinden gidiliyor.

Yollar oldukça güzel.

Köylerin içinden geçiyorsunuz.

Kış geldiği için etrafta kimse gözükmese de tek tük kışlık odunlarını kesen köylüleri, bacaları tüten köy evlerini görebiliyorsunuz.

Cevizli Deresi üzerinden 135 metre yüksekliğindeki blok kayaların üzerinden dökülen Güzeldere Şelalesi harika bir doğa parçası.

Bu arada eğer vaktiniz varsa eğer Güzeldere Şelalesini gezip dolaştıktan sonra başka güzellikleri de görebilirsiniz.

Örneğin hemen yanı başındaki Efteni Gölü’nü, Toptepe’yi, Kardüz ya da Pürenli Yaylasını da gezebilirsiniz.

Amma hiç birisi size Güzeldere Şelalesi’nin güzelliğini vermeyecektir haberiniz olsun.